SEO-Vision360

Tι είναι το SEO και ποιές ειναι οι λειτουργίες του;

Τα τελευταία χρόνια, ένα από τα ισχυρότερα ζητούμενα των επιχειρήσεων που προωθούνται μέσω του διαδικτύου είναι η εμφάνισή τους στις μηχανές αναζήτησης σε υψηλή θέση στα αποτελέσματα των αναζητήσεων των επίδοξων πελατών τους. Στο δοκίμιο που ακολουθεί θα γίνει μια προσπάθεια διασαφήνισης των βασικών εννοιών και πρακτικών του SEO (Search Engine Optimization).

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ SEO;

Οποιαδήποτε αναζήτηση μέσω κάποιας search engine στο WWW δίνει ένα αποτέλεσμα όπως αυτό:

Αλλά υπάρχουν διαφορετικές οπτικές για οποιαδήποτε αναζήτηση. Για παράδειγμα, αναζητώντας την φράση “Μεταπτυχιακό στο Ψηφιακό Μάρκετινγκ”:

• Ένας υποψήφιος μεταπτυχιακός φοιτητής ψάχνει για το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στο Ψηφιακό Μάρκετινγκ, στο οποίο θέλει να φοιτήσει.

• Η μηχανή αναζήτησης που χρησιμοποιείται προσδοκά να προσφέρει μια λίστα με τα καλύτερα Μεταπτυχιακά Προγράμματα στο Ψηφιακό Μάρκετινγκ ώστε ο χρήστης της μηχανής να αξιολογήσει θετικά το αποτέλεσμα και να συνεχίσει να χρησιμοποιεί την συγκεκριμένη μηχανή.

• Τα πανεπιστήμια που διατηρούν Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών στο Ψηφιακό Μάρκετινγκ επιθυμούν να εμφανίζονται πρώτα στη λίστα των αποτελεσμάτων ώστε να βρίσκονται και πρώτα στις προτιμήσεις των υποψήφιων φοιτητών.

Συνδυάζοντας τις απαιτήσεις αυτών των τριών οπτικών, αντιλαμβάνεται κάποιος τη λειτουργία του SEO. Οι επιχειρήσεις στο σύγχρονο ψηφιακό κόσμο εφαρμόζουν πλήθος στρατηγικών προκειμένου οι ιστοσελίδες τους να εμφανίζονται υψηλά στις λίστες των μηχανών αναζήτησης. Το SEO είναι σημαντικό για τις περισσότερες επιχειρήσεις διότι, αν οι χρήστες του web βρίσκουν τα προϊόντα τους πρώτα μέσω των μηχανών αναζήτησης, τότε αποκτούν ολοένα και περισσότερους πελάτες που σημαίνει και περισσότερα κέρδη. Αν οι χρήστες του web δε βρίσκουν τον δικτυακό τόπο της επιχείρησης, τότε χάνεται η ευκαιρία απόκτησης νέων πελατών από το συγκεκριμένο κανάλι και ταυτόχρονα το ίδιο κανάλι μένει πλήρως διαθέσιμο στους ανταγωνιστές της επιχείρησης.

ΠΟΙΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΜΙΑ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ;

Κατά τη διαδικασία της αναζήτησης και της κατάταξης των αποτελεσμάτων ακολουθείται μια αρκετά περίπλοκη διαδικασία από την μηχανή αναζήτησης. Η μηχανή αναζήτησης της Google λαμβάνει υπόψη περισσότερους από 200 διαφορετικούς παράγοντες προκειμένου να δημιουργήσει τη λίστα των αποτελεσμάτων. Κανείς δεν γνωρίζει όλους τους παράγοντες αλλά και τον τρόπο με τον οποίο επιδρούν στο αποτέλεσμα. Εξαιτίας όμως του μεγάλου πρακτικού ενδιαφέροντος για τη γνώση των λεπτομερειών της διαδικασίας, η επίδραση διαφόρων παραγόντων μελετάται συστηματικά από τους επαγγελματίες του SEO που σημαίνει ότι προτείνονται καθημερινά πολλοί διαφορετικοί τρόποι βελτιστοποίησης δίχως όμως να υπάρχει απόλυτη αξιοπιστία.

H Google στο άρθρο της “How Search algorithms work” (https://www.google.com/search/howsearchworks/algorithms/) περιγράφει τις βασικές διαδικασίες που διέπουν μια αναζήτηση της μηχανής της.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΣ

Κατά τη δημιουργία ενός ερωτήματος η μηχανή αναζήτησης της Google προσπαθεί να καταλάβει την φύση του αντικείμενου στο οποίο αναφέρεται το ερώτημα. Από το 2011 η Google εισήγαγε την τεχνολογία Knowledge Graph. Σύμφωνα με την τεχνολογία, η βάση δεδομένων μέσα από την οποία γίνονται οι αναζητήσεις δεν αρκείται στην αποθήκευση απλά λέξεων ή κειμένου, αλλά στην αποθήκευση προσώπων, τοποθεσιών ή αντικειμένων του πραγματικού κόσμου τα οποία αντιστοιχίζονται με γεγονότα ή συσχετίζονται μεταξύ τους.

Με τη χρήση της τεχνολογίας Knowledge Graph μια σειρά από δυνατότητες μπορούν να προσφερθούν στο χρήστη του διαδικτύου. Πληκτρολογώντας λοιπόν ένα ερώτημα ίσως έχουμε παρατηρήσει ότι η μηχανή αναζήτησης προτείνει ορθογραφικές διορθώσεις και επιπροσθέτως προσπαθεί να μαντέψει το ερώτημα πριν καν το ολοκληρώσουμε συμπληρώνοντας ή προτείνοντας τρόπους με τους οποίους μπορούμε να το ολοκληρώσουμε.

ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΗ

Σε μια αναζήτηση δε λαμβάνεται υπόψη μόνο η φύση της ερώτησης αλλά και η γεωγραφική θέση του ερωτώντος. Για παράδειγμα, δημιουργώντας το ερώτημα “εστιατόριο” στη μηχανή της Google από την περιοχή της Καβάλας, η μηχανή αναζήτησης υποθέτει ότι θα ήταν προτιμότερο να παρουσιαστεί μια λίστα με τα εστιατόρια που βρίσκονται κοντά στην τοποθεσία του ερωτώντος παρά μια καταχώρηση για το τι είναι ένα εστιατόριο ή την ιστορία των εστιατορίων.
Οπότε, οι τοπικές επιχειρήσεις πρέπει να καταβάλουν ιδιαίτερες προσπάθειες για να μεγιστοποιήσουν την απόδοση του SEO για τοπική προβολή, κάτι που σημαίνει ότι πρέπει να ασχοληθεί με τη βελτιστοποίηση μέσω του Google Places.

ΠΟΙΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΩΝ ΣΕΛΙΔΩΝ ΩΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ ΤΟ SEO;

Η Google αρέσκεται να επιβραβεύει τους ανθρώπους που γράφουν εξαιρετικό περιεχόμενο. Για τον λόγο αυτό δημιούργησε το Google Authorship, ένα σύστημα που επιτρέπει στο περιεχόμενο των καταξιωμένων δημιουργών περιεχομένου να κατατάσσονται υψηλότερα στις σελίδες αποτελεσμάτων αναζήτησης από το περιεχόμενο που προέρχεται από λιγότερο καταξιωμένους δημιουργούς. Η πιστοποίηση των δημιουργών ως φυσικά πρόσωπα γίνεται μέσω του Google+.

SOCIAL FRIENDS & SOCIAL SHARING

Ένας άλλος παράγοντας των μηχανισμών αναζήτησης αποτελεί όλο και περισσότερο το κοινωνικό δίκτυο κάθε ατόμου. Το “Social Search” επιτρέπει την εύκολη αναζήτηση περιεχομένου όπως σχόλια εστιατορίων, αναρτήσεις ιστολογίου, φωτογραφίες και πολλά άλλα, που δημιουργήθηκαν από τους φίλους σας και τις επαφές στο “Social Circle”. Το Social Sharing αποτελεί για τις μηχανές αναζήτησης δείκτη ποιότητας του περιεχομένου.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ ΜΕΣΩ ΣΥΣΚΕΥΩΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΥ ΕΙΔΟΥΣ

Οι μηχανές αναζήτησης λαμβάνουν υπόψη αν μια αναζήτηση δημιουργείται από έναν υπολογιστή, ένα tablet ή ένα κινητό τηλέφωνο, καθώς προετοιμάζεται να δώσει το αποτέλεσμα της αναζήτησης.
Οι απαιτήσεις είναι διαφορετικές από τη μια συσκευή στην άλλη. Σε ένα φορητό υπολογιστή, ο χρήστης μπορεί να ψάχνει περιεχόμενο για να διαβάσει στον ελεύθερό του χρόνο, στο τηλέφωνό μπορεί να χρειαστεί αμέσως έναν αριθμό τηλεφώνου ή έναν γρήγορο τρόπο σύγκρισης τιμής.

Η στρατηγική SEO καθώς και οι λεπτομέρειες των διαδικασιών κατάταξης των αποτελεσμάτων είναι γενικά ένα θέμα που απασχολεί τόσο τους επαγγελματίες του χώρου, όσο και τους ακαδημαϊκούς. Στο πλαίσιο των μαθημάτων του μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών “Ψηφιακό Μάρκετινγκ” τα αντικείμενα αυτά θα μελετηθούν από τους Μεταπτυχιακούς Φοιτητές έτσι ώστε να προκύψει γνώση και χρήσιμα συμπεράσματα.

Δρ. Μαρδύρης Βασίλειος
Διευθυντής Προγράμματος

Aκολουθήστε μας στα Social Media

Close Menu
Μετάβαση στο περιεχόμενο